30 grudnia 2013

półsłupki

Zaraz po oczku łańcuszka to najprostsze sploty szydełkowe :)
Nie będę kręcić filmików z wykonaniem, bo jest ich mnóstwo na You Tube - naprawdę można podpatrzyć i nauczyć się podstaw dzięki ludziom, którzy je kręcą. Ja się ograniczę do schematów i krótkich opisów + zdjęć, jak ścieg wygląda.
Nie czarujmy się - dopiero zaczęłam przygodę z szydełkiem i nie jestem kompetentna w nauczaniu sztuki dobywania szydełka ;) Uczę się razem z blogiem. Pomaluśku, z błędami.. 

Moje pierwsze półsłupki można zobaczyć TU na zdjęciu w prawym górnym rogu, różowy kwadrat.


Najprościej można opisać wykonanie półsłupków tak (wg powyższego schematu):
- 5 oczek łańcuszka
- 1 oczko łańcuszka będące nijako pierwszym półsłupkiem
- wbijamy szydełko w oczko z niższego rzędu, przeciągamy nitkę - na szydełku zostają nam 2 pętelki, przeciągamy nitkę przez obydwie pętelki
- wbijamy szydełko w kolejne oczko itd.
Kiedy dochodzimy do skrajnie lewej strony robótki możemy zrobić oczko łańcuszka i dopiero ją odwracać. Ja czasem robię dwa oczka łańcuszka na końcu, albo odwracam i robię 2 oczka na początku - dowolnie.
Widzę, że w schemacie uciekło mi jedno oczko - w ostatnim rzędzie na końcu (czyli patrząc jak laik - pierwszy krzyżyk u góry z lewej) powinno być oczko łańcuszka!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz